Παρασκευή 18 Νοεμβρίου 2022

Παγκόσμιοι Συσχετισμοί - Κρίσεις - Αιτιολογία και που οδεύει ο Κόσμος μας .....Ρεσιτάλ !: Γιώργος Κοντογιώργης, Παγκόσμιοι Συσχετισμοί- Κρίσεις - Αιτιολογία και που οδεύει ο Κόσμος μας.

 


ΑΝΤΙΘΕΣΕΙΣ" με τον Γιώργο Σαχίνη 

 

Στην ΚΡΗΤΗ TV Ο ομότιμος καθηγητής Πολιτικής Επιστήμης Γιώργος Κοντογιώργης, ο εμβληματικός πρώην Πρύτανης για το Πάντειο Πανεπιστήμιο με την καθοριστική συμβολή του στην πλήρη μετεξέλιξη του σε πλήρες Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών, σε μια συνέντευξη στην εκπομπή «Αντιθέσεις» που θα προκαλέσει αίσθηση.

 

Που βρίσκεται και που οδεύει ο σύγχρονος κόσμος μας αναφορικά με τις πολύ-επίπεδες κρίσεις, τους εν εξελίξει παγκόσμιους συσχετισμούς και την αιτιολογία τους.

Είναι εφικτή η παραγωγή πολιτικής υπέρ της κοινωνίας μέσα στο περιβάλλον που ζούμε, με τις ιδεολογίες, τις αξίες και τους θεσμούς που βρίσκονται ήδη στο «μαυσωλείο»;

Μπορεί να χτυπηθεί η διαφθορά σε ένα σύστημα που υπάρχει κατά βάση επειδή παράγει διαφθορά;

Γιατί ο πόλεμος και ποια η σχέση του με τα πολιτικά συστήματα;

Γιατί η Δημοκρατία και ο Πόλεμος στον Θουκυδίδη, είναι η ευκαιρία αναστοχασμού της φάσης από την οποία διέρχεται η εποχή μας και η ανάγκη αλλαγής επιστημονικού παραδείγματος και κοινωνικού υποδείγματος ;

Οι παγκόσμιες γεωπολιτικές ανακατανομές και η προβολή τους στην Ανατολική Μεσόγειο και τα Ελληνοτουρκικά, τι συμβαίνει στο εσωτερικό μέτωπο των δύο χωρών;

Ο κόσμος της Δύσης είναι σε κρίση μετάβασης ή σε διαδικασία παρακμής .

Τι συμβαίνει στον Ευρωπαϊκό χώρο; 

Πώς θα αντιμετωπισθεί η «έκρηξη» της τεχνολογίας ; Θα οδεύσουμε προς τον μετάνθρωπο/τεχνο-ζόμπι ή θα αποτελέσει το έδαφος για την ανασύνταξη του κόσμου, δηλαδή της σχέσης κοινωνίας και πολιτικής;

Πως συνδέεται με την πλανητική κινητικότητα της ισχύος; Τι σημαίνει για την περιοχή μας η αφροασιατική μετατόπιση της Τουρκίας και η συμμαχία της με την Ρωσία;

Είναι το πολιτικό σύστημα διεφθαρμένο και «ξένο σώμα» προς την χώρα;

-Τι ρόλο έπαιξε διαχρονικά η σχέση Ελληνισμού και Ελλαδικού κράτους;

 

Δεν υπάρχουν σχόλια: