Η σύλληψη του Χριστού στην γαστέρα της Θεοτόκου
αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα μυστήρια τα οποία δεν μπορεί να κατανοήσει
λογικά ο άνθρωπος. Πως ο δημιουργός των απάντων μπόρεσε να γεννηθεί απο το
δημιούργημά Του; Αυτό είναι ακατανόητο και για τον λόγο και για τον νου του
ανθρώπου.
Ο
άγιος Διονύσιος ο Αρεοπαγίτης γράφει για το μυστήριο αυτό: “Αλλά και το πάσης
θεολογίας εκφανέστατον, η καθ’ ημάς Ιησού θεοπλαστία, και άρρητός έστι λόγω
παντί, και άγνωστος νω παντί και αυτώ τω πρωτίστω των πρεσβυτάτων αγγέλων”.
Η
λέξη θεοπλαστία αναφέρεται στην ενανθρώπηση του Υιού και Λόγου του Θεού και
είναι θεολογικότατη λέξη, λόγω της αντιδοτήσεως των δύο φύσεων. Ο Άγιος
Διονύσιος ο Αρεοπαγίτης, γράφοντας γι’ αυτό το θέμα, λέγει ότι το πως ο Χριστός
ουσιώθηκε ανδρικώς, το παραλάβαμε μυστικώς, αλλά αγνοούμε πως διαπλάστηκε από
τα παρθενικά αίματα με διαφορετικό τρόπο
από τον κατά φύση νόμο....
Αλλού γράφει ότι στο μεγάλο αυτό μυστήριο της θεοπλαστίας, που είναι μυστήριο της φιλανθρωπίας του Ιησού, μυήθηκαν πρώτα οι άγγελοι και έπειτα η χάρη της γνώσεως πέρασε σε μας μέσω των αγγέλων. Έτσι ο θειότατος άγγελος Γαβριήλ διαφώτισε τον ιεράρχη Ζαχαρία ότι το παιδί που θα γεννηθεί από αυτόν, ο Ιωάννης Ο Πρόδρομος , θα γίνει προφήτης της “ανδρικής του Ιησού θεουργίας” που επρόκειτο να γεννηθεί, και την Μαρία την μυσταγώγησε “όπως εν αυτή γεννήσεται το θεαρχικόν της αφθέγκτου θεοπλασίας μυστήριον”.
“ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ”.
Τ. 308
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου