Αγαπητοί εν Χριστώ αδελφοί, σ’
αυτό το σύντομο άρθρο θα αναφερθούμε στο αν ο Ιησούς Χριστός είναι Θεός ή
κτίσμα, δηλαδή δημιουργημένος άγγελος, όπως ισχυρίζονται οι Μάρτυρες του
Ιεχωβά.
Ας δούμε μερικά εδάφια για το
θέμα:
«Εν αρχή ην
ο Λόγος, και ο Λόγος ήν προς τον Θεόν, και Θεός ήν ο Λόγος».(Ιωάννης 1:1).
Στο συγκεκριμένο εδάφιο ο
Ιωάννης αναφέρει ότι ο Λόγος (ο Ιησούς δηλαδή) είναι Θεός και όχι άγγελος ή
κτίσμα. Οι Μάρτυρες λένε πως, επειδή δεν υπάρχει το άρθρο "ο", δηλαδή
να λέει "ο Θεός είναι ο Λόγος", δεν είναι Θεός, όμως αυτό είναι
λάθος. Πολλές φορές στην αρχαία ελληνική, αν και δεν αναφέρεται το άρθρο,
εννοείται στην δημοτική. Επίσης, αν ο Ιωάννης ήθελε να πει άγγελος ή κτίσμα ή
κάτι άλλο, θα το έλεγε και δεν θα ανέφερε ως Θεό τον Ιησού.
Τέλος να πούμε πως, αν ο Ιησούς
ήταν κτίσμα, θα έπρεπε ο Ιωάννης να πει "εν αρχή εποίησεν τον Λόγον"
και όχι "εν αρχή ην ο Λόγος", όπως στο πρώτο κεφάλαιο της Γενέσεως
γράφει ο Μωυσής "Εν αρχή εποίησεν ο Θεός τον ουρανόν και την γην",
επειδή ο ουρανός και η γη είναι κτίση και δεν υπήρχαν ανέκαθεν.
«Και
απεκρίθει Θωμάς και είπεν αυτώ· ο Κύριος μου και ο Θεός μου» (Ιωάννης 20:28).
Εδώ βλέπουμε αυτό που είπαμε
παραπάνω, ότι λέει "και απεκρίθη Θωμάς". Δεν λέει "και
απεκρίθη ο Θωμάς", αλλά εννοείται το άρθρο "ο",
το οποίο δεν υπάρχει στο κείμενο, αλλά μπαίνει στην δημοτική. Επίσης ο Θωμάς
λέει για τον Ιησού "Ο Κύριος ΜΟΥ και ο Θεός ΜΟΥ", αποκαλεί τον Ιησού
Κύριό του, δηλαδή ΓΙΑΧΒΕ, και Θεό του, χωρίς ο Ιησούς να τον διορθώνει. Είναι
δυνατόν να έκανε λάθος ο Θωμάς; Επίσης, αν είχε κάνει λάθος ο Θωμάς, ο Ιησούς
θα τον διόρθωνε· δεν το έκαμε όμως, αλλά αντιθέτως του λέγει:
«λέγει αυτώ
ο Ιησούς· ότι εώρακάς με, πεπίστευκας· μακάριοι οι μη ιδόντες και
πιστεύσαντες» (Ιωάννης 20:29).
Με
αγάπη Χριστού
Βασίλης
Ταβουλάρης
νεκρος για τον κόσμο
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου