“Σχεδόν
ανυπέρβλητη καταστροφή” αποτελεί ο αριθμός των παιδιών που έχασαν την πρόσβασή
τους στην εκπαίδευση κατά τη διάρκεια της πανδημίας, σύμφωνα με στοιχεία του
ΟΗΕ. Σε όλο τον κόσμο, τα παιδιά έχουν χάσει βασικές δεξιότητες ανάγνωσης και
αριθμητικής, ενώ σημαντικό πλήγμα έχει δεχθεί και η ψυχική και σωματική τους
υγεία.
Σε χώρες χαμηλών και μεσαίων
εισοδημάτων, έως και το 70ο/ο των
10χρονων παιδιών δεν μπορούν να διαβάσουν ένα απλό κείμενο, ενώ πριν απο την
πανδημία το αντίστοιχο ποσοστό κινείτο στο 53ο/ο. Στη Νότιο Αφρική έχει χαθεί
ένα ολόκληρο σχολικό έτος, ενώ περίπου 50.000 παιδιά εγκατέλειψαν οριστικά το
σχολείο από τον Μάιο του 2022 έως και τον Οκτώβριο του 202ι. Σε όλο τον κόσμο,
περίπου 653 εκατομμύρια παιδιά εξακολουθούν να βρίσκονται μπροστά σε κλειστές
αίθουσες.
Ο επικεφαλής της εκπαίδευσης της UNICEF
Ρόμπερτ Τζένκινς
δήλωσε: “Τον Μάρτιο συμπληρώνουμε δυο
χρόνια ανωμαλιών στην παγκόσμια
εκπαίδευση λόγω του κορωνοϊού. Με απλά λόγια, μιλάμε για σχεδόν ανυπέρβλητης
κλίμακας απώλειες στην εκπαίδευση των παιδιών. Αν και οι ανωμαλίες θα πρέπει να
σταματήσουν, δεν αρκεί το άνοιγμα των σχολείων. Οι μαθητές θα χρειασθούν
εντατική υποστήριξη, για να ανακάμψουν απο τη χαμένη εκπαίδευση”.
Δραματική υπόμνηση του προβλήματος στη χώρα μας αποτελεί η δυσχερής θέση στην οποία βρίσκονται οι μαθητές της Γ΄ Λυκείου, οι οποίοι καλούνται να ανταποκριθούν στην απαιτητική διαδικασία των Πανελλαδικών εξετάσεων, χωρίς να έχουν προηγουμένως υποβληθεί στη δοκιμασία των προαγωγικών εξετάσεων καθ’ όλη τη φοίτησή τους στο Λύκειο!
“ΖΩΗ”. τ. 4365
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου