Σάββατο 5 Φεβρουαρίου 2022

Η ΠΑΝΔΗΜΙΑ ΤΗΣ ΟΘΟΝΗΣ

 

Προβληματισμό δημιουργούν οι διαπιστώσεις μεγάλης έρευνας στις Η. Π. Α. που δημοσιεύθηκαν την 1η Νοεμβρίου στο έγκριτο επιστημονικό περιοδικό JAMA PEDIATRICS. Σύμφωνα με την έρευνα, ο μέσος ημερήσιος χρόνος που αφιέρωναν οι έφηβοι μπροστά στις οθόνες κατά την περίοδο της πανδημίας ήταν, χωρίς υπερβολή, διπλάσιος από τον χρόνο που αφιέρωναν πριν  την πανδημία(7,7 ώρες την ημέρα, έναντι 3,8 ωρών πριν την πανδημία). Και μάλιστα, στον χρόνο αυτόν προσμετρώνται μόνο οι ώρες που οι έφηβοι αφιέρωναν στα ηλεκτρονικά παιχνίδια, στα κοινωνικά δίκτυα, στην ανταλλαγή μηνυμάτων, στην περιήγηση στο διαδίκτυο και στην παρακολούθηση τηλεόρασης ή βίντεο.

          Όπως γίνεται εύκολα αντιληπτό, ο συνολικός χρόνος μπροστά στις οθόνες ήταν στην πραγματικότητα ανατριχιαστικά μεγαλύτερος, αν συμπεριληφθούν και οι ώρες για τις σχολικές υποχρεώσεις και τις τηλεκπαίδευσης. Και πιο ανησυχητική διαπίστωση: Οι έφηβοι που αφιέρωναν περισσότερο χρόνο μπροστά στις οθόνες είχαν πιο επιβαρυμένη ψυχική υγεία και υψηλότερο αίσθημα άγχους σε σχέση με τους νέους που αφιέρωναν λιγότερο χρόνο.

          Συμπέρασμα: χωρίς να αμφισβητείται ο πολύτιμος ρόλος που μπορούν να παίξουν οι νέες  τεχνολογίες στην εκπαίδευση των παιδιών, ιδιαίτερα σε συνθήκες πανδημίας, οι γονείς οφείλουν να προσφέρουν στα παιδιά τους εναλλακτικές, ώστε να περιορίσουν τις αρνητικές επιδράσεις της υπερβολικής χρήσης της οθόνης στην ψυχική υγεία των παιδιών τους.

          “ΖΩΗ”, τ. 4364

Δεν υπάρχουν σχόλια: